maanantai 18. kesäkuuta 2012

Uupunut


10.6.2012

Olen edelleen uupunut eilisen tapaan. Jalkani ovat vähän niinkuin kolottavat tai tuntuvat reisien takapuolelta. Jalkapohjat eivät kylläkään enää tuntuneet. Käsien pikkusormet ovat jäykät. Ehkä on liian kylmä. Lämmitin saunan, jota kaipasin jo illalla. On omituista, että nyt nautin kuumasta saunasta ja viivyn siellä aika pitkään. Annan lämmön mennä luihin ja ytimiin. Pitääpä perehtyä myös saunan vaikutuksiin.

Eilen käytiin facebook-päivitykseni johdosta keskustelua puolesta ja vastaan homeopatia. Vähän kommentoin sitä Polulle kauas -blogissani tänään, jossa myös viittaan, että jatkossan käsittelen näitä asioita uudessa blogissani.

Saunassa istuessani tuli taas mieleen, että olen itse kasannut itselleni valtavasti syyllisyyttä. Koko kauden syksystä alkaen syytin jopa itseäni teeskentelystä ja ajoin suorituksiin, jos vain pystyin. Paineita syntyy lähinnä toisten ihmisten kautta, joiden odotuksiin yritän vastata. Olen yrittänyt näyttää reippaammalta kuin olen ja sitä uskotaan helpommin kuin sanallista kertomustani tuntemuksistani. Käteni ovat välillä olleet niin heikot, että kirjan nostaminen, kevyenkin on tuntunut pahalta. Peiton vetäminen, sängyn petaaminen ovat joskus olleet mahdottomia. Painavan ostoskorin kanssa tekee nytkin joskus tiukkaa, mutta enää lähinnä käsien ja ranteiden takia. Viime vuoden puolella olkapäät ja olkavarret olivat niin kipeät, että eivät kestäneet mitään liikettä ilman tuskaa.

On mahdottoman hienoa olla täysin terve ja pystyä kaikkeen. Siihen minäkin olen pyrkimässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti