perjantai 6. heinäkuuta 2012

Oman itsen seurantaa

On toki varmaan joskus takapakkiakin odotettavissa. Näytän harmaalta ja sairaalta. Kasvoni ovat turvonneet ja elottomat. Olen väsyneempi ja toisaalta nukun levottomammin. Oikea jalkani on kipeämpi kuin aiemmin. Onhan vähän SAIRASTA seurata itseään, mutta kuka muu seuraisi sairauttani huolehtien terveydestäni. Foolihaposta kirjoittaminen olisi ajankohtaista, mutta en ole nyt jaksanut paneutua siihen.

Viikko sitten aloitin sulfasalatsiinin syönnin 1 tabletti aamuin ja illoin. Tänä aamuna ohjeen mukaan otin sitä 2 aamulla ja saman määrän illalla. Sen pitäisi rauhoittaa niveltulehdusta, joka minulla ilmeisesti vielä on oikeassa polvessa. Sen pitäisi vasta myöhemmin lievittää kipuja (2-3 kuukauden päästä), mutta niitähän minulla ei ole. Jollei sitten kivuksi voi katsoa, että sattuu, jos teen vaikkapa nopean kääntöliikkeen. Sitä aristelee luonnostaan, jos tuntuu kipua, vaikka se on minun kohdallani toisaalta täysin olematonta.

Hoidon seuranta on sulfasalatsiinin ohjeiden mukaan ensimmäisinä kuukausina erittäin tärkeää. Toivottavasti turvakokeeni on nyt oikein syötetty terveyskeskuksessa, että seuraava verinäyte heinäkuun puolivälissä onnistuu. Trexanin lisäys 2 tablettiin on vasta elokuun alussa. Soitin siitä eilen Hyvinkään reumahoitajalle, kun asia jäi hiukan epäselväksi. Sain tietää, että he kyllä ovat nostosta yhteydessä minuun. Ehkä hekin katsovat arvojani. Tai onko kukaan muu kuin minä niistä kiinnostunut?

Tällainen paketti lääkkeitä pistää edelleen ajattelemaan, onko tässä mitään järkeä. No, nyt viikonloppuna on taas matka tiedossa. Ja sitten seuraavana perjantaina kahden päivän retki Venäjälle. Eilinen mansikanpoiminta otti vähän voimille, huomenna on tarkoitus mennä uudelleen. Ei ole tietenkään pakko. Olen varmaan vain laiskistunut liikaa ja käytän sairautta tekosyynä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti