keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Kaikki ennallaan


Olen laiminlyönyt tänne kirjoittamista, koska mitään sen kummempaa ei  kuulu. Voimani ovat kasvaneet, erityisesti huomaan sen käsistäni. Sain eilen vaikean ruohonleikkurin vaivattomasti päälle eikä pihalla tekemäni työt, kitkemiset ja ruohonleikkuu tuntuneet enää edes seuraavana päivänä ranteissa.

Tänään Hyvinkään sairaalan reumahoitaja soitti aiheena Trexan-lääkkeen eli sen systostaatiin määrän nostaminen 2 tablettiin, yhteensä 20 mg huomisesta alkaen. Samalla vähennän Prednisonin yhteen tablettiin eli 5 mg:aan.  Tuntuu mukavalta, kun joku kysyy vointia. Keskustelimme siinä muistakin asioista. Mainitsin, että sulfasalatsiinin aloituksen jälkeen olen aika ajoin "kärsinyt" pienestä päänsärystä. Kerroin minua eniten huolettaneen olevan paukama oikeassa polvitaipeessani polven takapuolella. Sitä kutsutaan Bakerin kystaksi. Hän sanoi, että syyskuun 10 päivälle sovittua lääkärin tapaamista voidaan toki aikaistaa. Minun oli pakko sanoa, että nämä "ongelmani" eivät ole yhtään mitään sen rinnalla, mitä kärsin keväällä. Turha on aikaistaa, jollei nyt lisälääkitys aiheuta jotakin.

Hän totesi veriarvojeni kohentuneen, mutta CRP oli vielä 15 eli korkeahko. Minun piti toissapäivänä hakea ne kolmet verikokeiden tulokset terveyskeskuksesta printattuina.Siellä kuitenkin sattui siinä kello 13:n aikaan olevan pitkä jono, etten viitsinyt jäädä odottelemaan. Olin menossa tyttäreni luokse nimipäiväkahveille mukanani leipomani mustikkatorttu. Taitaa käynti jäädä maanantaille, jolloin on aika mennä seuraavaan turvakokeeseen.

Kävin tänään  apteekissa hakemassa täydennystä lääkkeisiin. Koska minun on helppo asioida paikallisessa apteekissa, en viitsinyt perehtyä niihin sääntöihin, mitä Kelan korvaamilla lääkkeillä on ostomäärien suhteen. Halusin joka tapauksessa pienimmät mahdolliset pakkaukset. Korvauksen määrä on entisen normaalin 42 prosentin sijasta nyt 72 prosenttia. Esimerkiksi Salazopyrin 100 tablettia maksoi aiemmin 11,59  e ja nyt 5,59 e.

Samalla matkalla hain Lifestä karnosiinitabletteja, koska edellinen purkkini oli tyhjä. Keskustelen aina hetken myyjän kanssa minua juuri sillä hetkellä kiinnostavista asioista saadakseni vahvistusta miettimilleni asioille. Tällä kertaa kyselin kylmäpuristetusta neitsytkookosöljystä, jota olen siirtynyt käyttämään esim. paistaessani jotakin sen terveellisyyden takia. Kuitenkin jatkuvasti näen sanottavan kookosrasvan olevan epäterveellistä. Hän sanoikin, että silloin tarkoitetaan kaupoissa olevaa teollisesti valmistettua kovaa kookosrasvaa. En lähde tässä jatkamaan mitään rasvakeskusteluja, mutta kehotan muitakin ottamaan asioista selvää ennen kuin tuomitsevat jotakin

Ostin myös kokonaisia luomuviljeltyjä hirssejä kokeillakseni vaihteeksi kaurapuuron sijasta hirssipuuroa aamuateriana.

Olen luvannut kirjoittaa monesta aiheesta mm. liittyen käyttämiini ravintolisiin. Kirjoitankin, kunhan taas innostun aiheesta. Yritän nyt kaiken muun touhuamisen ohella lukea ja aloittaa kirjoittamista, jotta saisin pari viimeistä taidehistorian opiskelutehtävääni valmiiksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti